Karens Hus set fra Bispebjerg Bakke

Vinter og forår 2019

Gratis arrangementer i Agendaforening Nordvest

Tirsdag 12. marts kl 19
Vi kan alle være med til at gøre vores by bedre og grønnere.
Havebogsforfatter Jens Juhl vil strø om sig med ideer til at ”begrønne” byen, hvor du har muligheden – også i den mindre skala har det betydning, både for dig selv og dine omgivelser.

Arrangementet støttes af Bispebjerg Lokaludvalg

Lørdag 4. maj kl 13-15
Mere liv på din egen grønne plet
Workshop i Karens Have med Rikke Milbak, lokal biolog og naturinspitator sammen med frivillige fra Agendaforeningen.
- Kom indenfor i haven ved Karens Hus til en hyggelig eftermiddag,
hvor du og dine børn kan blive klogere på, hvordan I får jeres egen grønne plet til at pusle, summe og kvække.
Der vil være workshops, hvor du kan bygge et insekthotel eller farvelægge et vildt dyr. Og rundvisninger i haven, hvor du kan få masser af tricks til hvordan du lokker naturen til din egen altan, baggård eller have.
Agendaforeningens aktive sælger te, kaffe, brød og kage.
Der vil også være salg af vilde planter til din altan, baggård eller have.
- Dagen er muliggjort med støtte fra Bispebjerg Lokaludvalg.

Blandt andet påtænker Agendaforening Nordvest desuden at arrangere følgende foråret 2019, men datoerne er endnu ikke fastlagt:

Nørrebros åbne gårde
Rundvisning og baggrund ved Jesper Langebæk.
Han har tidligere har været leder af kvarterløft på Nørrebro
og aktiv omkring opbygning af de åbne grønne gårde.

Social bæredygtighed v/ Stine Linnemann
Tekstildesigner og -kunstner Stine Linnemann vil fortælle om, hvordan hun arbejder med social bæredygtighed i sit virke. Social bæredygtig har ikke sit eget verdensmål, men ligger i flere af målene.

”……Verdensmålene afspejler tre dimensioner af bæredygtighed: social, miljømæssig og økonomisk bæredygtighed. Målet er en verden i balance i 2030, hvor ingen er ladt tilbage……”(Finansministeriet)

Stine havde ellers en baggrund som designer for luksus-modebranchen i London og Paris, som måske ikke har det bedste ry, for at behandle mennesker optimalt. Men en rejse til Etiopien og et samarbejde med et fair-trade væveri blev starten på en helt ny retning for hendes karriere som designer.

I dag har næsten alle Stines projekter en social bæredygtigheds-vinkel, om det så handler om at skabe noget kunstnerisk sammen med en gruppe af mennesker, som er mere eller mindre udsatte, ved at afholde kreative workshops og arrangementer i offentligheden og ved at samarbejde med socialøkonomiske virksomheder.
 Hvis du er nysgerrig på, hvad social bæredygtighed er, og hvordan man arbejder med det i praksis, er dette foredraget for dig.

Arrangementet støttes af Bispebjerg Lokaludvalg

Ikoniske Træer i Lersøparken
Biolog Jørgen Martinus
Ekstra rundvisning, når træerne springer ud.

Agendaforening Nordvest
v/ Tom Jørgensen, tlf 2653 8091